Двуколонните подемници са едно от основното оборудване на всеки автомобилен сервиз. Със своята повдигаща ефективност те позволяват извършването на диагностика и сервизно обслужване на осите и окачването на колелата, спирачните и ауспуховите системи, смяната на маслото в двигателя или скоростната кутия и много други. На пръв поглед всички те могат да изглеждат еднакви, но някои от тях имат допълнителни функции, подсилена конструкция, различно захранване, размери и т.н. Ето защо сега ще направим анализ на основните характеристики и разлики на двуколонните подемници и ще сравним подемниците в настоящата ни оферта.

Автоматичен или полуавтоматичен подемник

В този случай разликата е в системата за блокиране и начина на спускане на автомобила към земята.

При полуавтоматичните устройства трябва ръчно да освободим контрите. За да стартираме автомобила ръчно, трябва ръчно да освободим лоста, а също и контрите. Обикновено ги освобождаваме поотделно за всяка колона. Така че ще обикаляте около подемника всеки път, когато го спускате. 

Автоматичните повдигачи, както подсказва наименованието, задействат контрите автоматично. Освобождаването им става чрез електромагнитна система, която се управлява от контролен панел на една от колоните. След като повдигнете раменете на подемника, просто натиснете бутона LOCK на контролния панел.

Полуавтоматичните подемници с две стойки обикновено са по-евтини. При автоматичните не се губи време за ръчно задействане на контрите, така че се пести време, работата е по-ефективна и освен това е по-безопасна.

И така, има ли смисъл от полуавтоматичен подемник? Да, защото е чудесен вариант за начинаещи гаражи, тъй като е по-евтин. Или в случай на бързо разрастващ се гараж, когато вече притежавате един автоматичен повдигач, полуавтоматичният може да бъде чудесно допълнение.

Захранване 230V срещу 400V

Когато правите избора си, може да се интересувате и от това какъв тип захранване да изберете - 230V или 400V. При по-старите типове това може да е решаващ фактор за ефективността на подемника. В днешно време, когато избирате от нашата гама, единственото, което има значение, е какъв тип електрическа мрежа имате в работилницата си. Защото и в двата случая работата е еднакво ефективна.

Горна спрямо долна греда

Двуколонният подемник с горната греда обикновено е предназначен само за леки автомобили, тъй като горната греда може да попречи на повдигането на превозни средства с по-висок пътен просвет. Предимство обаче е движението под повдигнатия автомобил, тъй като долната греда не пречи, можете да се движите свободно например с количка за инструменти, стойка на скоростната кутия или оборудване за смяна на маслo.    .

Долната греда позволява също така да се повдигат, например, микробуси и високи SUV. В този случай преместването на аксесоари под автомобила е по-трудно и рискът от спъване се увеличава.

Допълнително оборудване

Това, което може да направи разлика, са допълнителните опции или допълнителното оборудване на двуколонните подемници. Стандартно всички те са оборудвани по приблизително един и същ начин, но някои типове се предлагат с екстри, които си струва да бъдат разгледани. Например предпазните покрития на веригата или въжето гарантират, че до задвижването достигат по-малко мръсотия и прах, което намалява разходите за поддръжка. Опционално LED осветление, което подобрява видимостта под превозното средство, допълнителен контакт, който позволява свързването на допълнителни инструменти директно от подемника, или симетрични рамена, които са чудесен избор за повдигане на микробуси и дълги превозни средства, както и други приспособления също могат да бъдат чудесна опция.

Терен и основа 

По принцип за нашите двуколонни подемници се препоръчва максимално равна бетонна повърхност със слой от поне 30 cm бетон клас В25. В случай на пресен бетон е необходимо да се изчака поне 28 дни преди монтирането на двуколонния повдигач.

Предлагаме също така и подемници с подсилена рамка и допълнителни фундаменти за разпределяне на тежестта, като изискванията към тях са за минимум 20 см бетон от клас В25.

Кога да изберете четириколонeн подемник?

Четириколонните подемници работят на принципа на платформа, така че автомобилът не се повдига от точките за повдигане, а стои стабилно върху колелата си. Ето защо този тип се използва главно при диагностика, при която окачването на колелата трябва да остане натоварено. Те могат да работят удобно с широк диапазон от автомобили. Но заемат значително повече място. Цената им е по-висока, но с подходящото оборудване няма работа, с която да не могат да се справят.

Ето защо, ако искате да преминете на следващо ниво в обслужването си, четириколонният подемник с аксесоари за регулиране на колелата и допълнителен подемник е това, от което се нуждаете.